Saturday 23 April 2011

WANI ARDY : ORANG KECIL...




           Korang pernah dengar x name wani ardy?..sure la ade yg pernah ,dan ade yg x kn?..(sori,jawapan kadang2 x terime),aku pun x kenal sgt laa die ni,yg aku tau,die ni leh kate penyanyi laa, aku selalu gak denga lagu2 die...tp,aku tertarik ngan lagu die yg ni..sbb?.. lirik die kot,music die pun best..ni hah lirik die...








hari ini ku lihat awan biru
dan hijau hanya dedaun
kulupa betapa indahnya
kehidupan yg sebenar
tersesak dalam cita
diuji dan diduga

chorus:
namun aku ini hanya org kecil
jauhnya cinta,jauhnya bahagia
gelap gelita,kosongnya jiwa
ku impikan bulan
kuterjatuh di bintang
bersyukur apa ada
ku kan sampai ke sana

hari ini kulihat temanku
dan separuh,hanya bersatu
kulupa betapa indahnya
kehidupan yg sebenar
tersungkur bangun lg
komplikasi duniawi

*ulang chorus

     Bg aku laa,lagu ni gempak laa gak sbb msj die..org mmg boleh kate lagu ni cite pasal tu la,ni la,..bla bla bla ikot pendapat masing2..pade aku,lagu ni die cite pasal org2 zaman skrg,yg semakin hilang peradabannye..

      Yg dimaksudkn ayat first tu ialah (kot laa,pandai2 je kau nh zul)..(-_-"),mungkin yg masih mengekalkan seri atau warna dlm dunia ni hanye alam,tp manusia ni?..da hilang da nilai murninye dan lain2..

      Mungkin sbb manusia yg sibok mengejar harta dunia sampai terpakse melanggar peradaban dan tatasusila kita sbg org yg mempunyai akal fikiran,..dan sbg orang kecil(x leh wat pape),hanye boleh merase kesan drpd fenomena ni ..hidup yg jauh dr bahagia,cinta,..dan mungkin die merasekn hidup yg dia lalui skrg x seperti yg dia idamkn ketika kecil yg mane sumenye indah...

       Dia juga mungkin dpt tgk yg mane kite sebagai manusia x bersatu pun,(dan,rasenye,kite pun tau bende tu kn?).masing2 dipergunakan same sendiri,masing2 sibok nk cari batu loncatan tuk kepentingan sendiri,sampai kita da x nmpak da kt mane keharmonian,kerja sama,..mmg da x nmpak da kt mane indahnya kehidupan..


        Sebenarnye bkn ni je lagu yg memperjuangkan ttg isu2 camni,byk lg..cth mcm bunkface dgn lagu dunia,bittersweet ngan lagu ceritera..semuanya kalau kita nilai..byk msj yg nk sampaikn..

         So,semoga aku ngan krg dpt la iktibar dr ni,..dunia akhir zaman,kita mmg org kecil tuk org lain,sbb kite mmg x leh nk ubah org lain..so,ubah diri sendiri,masyarakat akan berubah ngan sendirinya..cume,kite tentukanlah kita nk perubahan yg mcm mane kn?..haha

        

2 comments:

  1. yup! sokong! stiap lagu ada msj.. btw,ada gak yg xda kott.. ^^

    ReplyDelete
  2. yup..btol laa tu,..btw,terima kasih tuk pendapat..

    ReplyDelete