Sunday 27 February 2011

Kerana Tudung Part 1.......




Tidak Bersedia?..Belum Dapat Hidayah?..Patutkah Alasan tu?



  Bukankah Mereka Lebih Manis dengan bertudung Berbanding Tidak?

(Gambar Hiasan)

           Sebelum aku nak tulis pape,aku terlebih dahulu ingin meminta maaf sekiranya tajuk yg dipilih pada hari ini agak sensitif...*cuak..Ini hanya pandangan peribadi,x de ditujukan pada mane2 orang mahupun sape2 di dalam gambar...(aku x kenal pun org dalam gambar ni...heeeee~~)..Saya mulakan dengan assalamualaikum dan selamat sejahtera sume.. :)

           Kite sering mendengar dialog-dialog seperti yg tertera ini secara live mahupun di kaca tv..*kt tv pun ade live gak kn?..haha..mari kite usha sket dialog2 nyeeee...

1-" Aku tau la pakai tudung tu wajib,da x sampai hidayah lg,macam mane?..yg kau sibok2 ni, cam alim sgt!!..sibok!!"
(da la x pki tudung,org tegur,maki hamun balik,camne?..oi kak,kalau nk tunggu alim sgt br leh tegur org,susah laaa,)

2-" InsyaAllah,saya akan pakai tudung suatu hari nnt,saya pun teringin nk pki tudung ..setakat ni belum sampai hidayah lg,kamu semua harap doakanlah tuk saye ye?,.."
( Haa... ni baik sket,tp...kalau da teringin tu,asal x pki je?..nk tunggu hidayah?..ermm)

3-" Haha..pasal tudung ye,saya akan pki nnt,tp bile,biarlah mase yg tentukan,lgpun wat pe pki tudung kalau setakat nk tunjuk kt org kn?..*pastu org yg tanye tu angguk sekali..kite pki tudung tu biarla ikhlas..."
( Haaa,ini plg terbaik,siap ade nasihat lg,..tp ikhlasnye bile?)

4-" Ape ingat aku x reti pki tudung ke?..dulu time sekolah rendah aku pun pakai laaa,labuh lg.jangan kate sekolah rendah,sekolah menengah pun aku pki,nnt kire x kekok la aku nk pki balik,"
( Ni pun sejenis,da elok2 pki,g tanggal...camne lg?)


           Nk tahu ape yg kite nk bincangkn pasal dialog2 kt atas ni,ngan gambar2 sekali...ikutilah Kerana Tudung part2 nnt..owh yeaaaaaahhh!!!..Assalamualaikum...





No comments:

Post a Comment